Leerkrachtbegeleiding

Leerkrachtbegeleiding


Wat houdt leerkrachtbegeleiding in?



Soms is het als leerkracht lastig om alle ballen in de lucht te houden. Lesvoorbereiding, lesgeven, kindgesprekken, administratie, schooltaken, commissies, oudergesprekken, en ga zo maar door... Hiernaast kan er ook nog eens een klas zijn waar het niet lekker mee loopt.


Bij Praktijk van der Veer begrijpen we dat elke leerkracht unieke uitdagingen en behoeften heeft.


Daarom bieden wij op maat gemaakte leerkrachtbegeleiding aan, gericht op het verbeteren van de onderwijskwaliteit en het welzijn van zowel leerkrachten als leerlingen.


Onze leerkrachtbegeleiding richt zich op verschillende aspecten van het onderwijs. Dit omvat pedagogische ondersteuning, didactische vaardigheden, en het ontwikkelen van effectieve lesplannen.


Een belangrijk onderdeel van onze aanpak is het bieden van persoonlijke begeleiding. Wij werken samen met leerkrachten om hun specifieke doelen en uitdagingen in kaart te brengen. Door middel van coaching en feedback, waaronder de mogelijkheid van video-interactiebegeleiding, helpen wij hen om hun onderwijspraktijk te optimaliseren. Dit kan variëren van het verbeteren van toon en houding waarmee de leerkracht in de klas aanwezig is tot het toepassen van effectieve, activerende werkvormen. Verder kan het binnen de leerkrachtbegeleiding gaan om de volgende thema's:


  • Efficiënt werken: hoe doe je dat (ook alweer)?
  • Prioriteiten stellen.
  • Pedagogisch klimaat.
  • Didactisch klimaat.
  • Klassenmanagement / organisatie
  • Interactie leerlingen-leerkracht.
  • Groepsdynamiek.


Bij begeleiding van de leerkracht op school staat een transparante en constructieve samenwerking voorop.


Neem vandaag nog contact met ons op om te ontdekken hoe wij u kunnen helpen bij uw onderwijsbegeleiding. Samen kunnen we werken aan een betere toekomst voor het onderwijs!


Hoe?


Allereerst zal er duidelijk in kaart gebracht worden wat jij als leerkracht nodig hebt om weer volledig te kunnen genieten van het voor de klas staan. Dit zal gebeuren door middel van een kennismakingsgesprek en observatie.


Vervolgens zullen we bespreken hoe de begeleiding vormgegeven wordt. Dit kan onder andere door video-interactiebegeleiding in combinatie met coachingsgesprekken of een begeleidingstraject waarin er specifiek ingezoomd wordt op de interactie tussen de leerkracht en de leerlingen en hiermee de groep als geheel.



Contact


Meer weten of een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek? Klik hier om contact op te nemen via het contactformulier van onze website.


Begeleiding startende leerkracht. begeleiding leerkracht. Video-interactie begeleiding. Begeleidingstraject groepsdynamiek. Leerkracht leerling. Een positief groepsklimaat. Efficiënt werken: hoe doe je dat (ook alweer)?
Prioriteiten stellen.
Pedagogisch klimaat.
Didactisch klimaat.
Klassenmanagement / organisatie
Interactie leerlingen-leerkracht.
Groepsdynamiek.
Share by: